Sunday, February 25, 2007

Etno fest


Včera som sa ocitla v Pezinku na jednej zaujímavej akcii. Bol to etno festival s témou Kuba a Južná Amerika a samozrejme všetko čo k tomu patrí. Všade okolo sa mihali mladí ľudkovia s dredami na hlave, niektorí vláčili za sebou svorne bonga, iní zase austrálske fujary a bolo tam aj čo kúpiť. Aj keby ste tam boli po slepiačky, podľa sladkého pachu vonných tyčiniek by ste určite trafili. Hneď ako sme prišli, zasadli sme do kinosály, kde už bežal dokumentárny film o Fidelovi Castrovi, alebo teda o jeho revolúcii s horkým nádychom bezradnosti, som fakt rada ze v tejto krajine nemusím žiť. Naozaj milo ma prekvapila organizácia festivalu, všetko išlo podľa programu (aspoň sa mi to teda zdalo :) Potom sme zočili ešte jeden film, dosť tvdrý a realistický z ťažkého života vo favelách v Rio De Janeiru, z drogového gangstra povstal novodobý vodca, tam sme sa nabažili AfroRegge. Bolo tam toho ešte omnoho viac, rôzne workshopy, prednášky, diskusie a prezentácie fotografií cestovateľov po južnej Amerike, bolo čo pozerať. Potom sme sa v rytme bubnov presunuli do "tanečnej časti". Na úvod nám do uška zanôtili chlapíci s veľkými sombrerami krásne mexické popodoknové serenády, mne známa bola jedine "Cielito lindo", to stálo za to. Ukážky horkokrvých latinsko-amerických tancov. A mňa už vyprevádzala Skupina Mango Molas. Tu sme sa bavili už v rytme salsy :) Bolo to super, odporúčam túto akciu. After party, ale už bezomna trvala do noci.

No comments: